All4kids
All4kids

Interaktivni savjetnik za roditelje i sve koji to žele biti
 
Početna stranicaRegistracijaLogin
prosinac 2016
ponutosričetpetsubned
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar
Latest topics
» MLJEČNI ZUBIĆI- BAŠ SVE O NJIMA
pet tra 03, 2015 12:25 pm by Kreativka

» CARSKI REZ
sri oľu 25, 2015 1:31 pm by Kreativka

» AUTOSJEDALICE GRUPA I-II-III 9-36kg
pet kol 22, 2014 1:10 am by moja lu

» Iskrivljena stopala
sub svi 17, 2014 11:28 pm by moja lu

» Graco-Evo kolica...
pet svi 16, 2014 9:51 pm by janaelena

» INHALATOR I INHALIRANJE
uto svi 06, 2014 10:26 am by tina25

» buggypod
uto oľu 11, 2014 9:54 pm by tina25

» TOP 10 POKLONA ZA 5 ROĐENDAN
pon pro 23, 2013 11:43 am by leobaby

» UČILICE, SUNČICE, HLAPIĆ I SL.
pon stu 25, 2013 1:08 am by Branka

» hello...
čet stu 14, 2013 6:06 pm by leobaby

Top posters
Aleksandra
 
moja lu
 
Netty
 
Branka
 
LuLu
 
boyd
 
Maja
 
Daisy
 
aneris
 
vejanka
 
Login
Korisničko ime:
Zaporka:
Loginiraj me automatski: 
:: Zaboravih zaporku
Online
Ukupno je: 4 korisnika/ca online; 0 registriranih, 0 skrivenih i 4 gostiju. :: 2 Bots

/

Najviše korisnika/ca istovremeno online bilo je: 71, dana uto ruj 07, 2010 12:14 pm.

Share | 
 

 RAZVOJNA PSIHOLOGIJA

Prethodna tema Sljedeća tema Go down 
Autor/icaPoruka
LuLu
Supermoderator
Supermoderator


Join date : 10.08.2009
Age : 37
Lokacija : tamo tamo daleko

PostajNaslov: RAZVOJNA PSIHOLOGIJA   sri lip 30, 2010 12:01 am

DEFINICIJA RAZVOJNE PSIHOLOGIJE


Razvojna psihologija proučava i istražuje promjene, tjelesne, kognitivne, socijalne, emocionalne, te u ličnosti, koje se događaju tijekom životnog vijeka pojedinca, od njegovog začeća do smrti



CILJEVI RAZVOJNE PSIHOLOGIJE



1. Utvrditi opće zakonitosti po kojima se odvijaju promjene u razvoju s porastom dobi.

2. Objasniti individualne razlike u razvoju.

3. Utvrditi utjecaj okoline na razvoj čovjeka.



PERIODIZACIJA RAZVOJA



RAZVOJNO RAZDOBLJE: TRAJANJE:

Prenatalni razvoj začeće do rođenja (9 mj.)

Novorođenče prvih mjesec dana

Malo dijete prve 2 godine

Rano djetinjstvo 2 - 6 godina

Srednje djetinjstvo 6 - 12 godina

Adolescencija 12 – 19 godina

Mlađa odrasla dob 19 – 40 godina

Srednja odrasla dob 40 – 60 godina

Kasna odrasla dob 60 godina do smrti







ZAŠTO JE VAŽNO POZNAVATI DJEČJI RAZVOJ?







1. Da bismo znali što možemo očekivati od djeteta, kad to možemo očekivati, te u kojoj dobi se neka razvojna pojava (ponašanje, sposobnost) nadomješta zrelijim oblikom.





2. Znanje o tome što možemo očekivati omogućuje postavljanje dobnih normi tjelesnog, motoričkog razvoja te kognitivnog, socijalnog i emocionalnog razvoja.







3. Poznavanje odvijanja razvoja omogućuje da se djetetu pruže odgovarajući razvojni poticaji u najprimjerenije vrijeme.





4. Poznavanje odvijanja razvoja omogućuje pravovremenu pripremu djeteta na promjene koje će se zbivati u njegovom tijelu, ponašanju ili interesima.



ZNAČAJNIJI NOVOROĐENAČKI REFLEKSI



Refleksi Podražaj Reakcija
Značenje i tijek

Morov
Glasni zvuk, udarac, izmicanje podloge
Noge-skuplja; leđa -savija; ruke-naprijed, kao da grli; simetrični pokreti.
Nestaje nakon 3-6 mj.; može se modificiran pojaviti i kod odraslih.

Hvatanja (palmarni); plantarni
Predmet položen na dlan ili stopalo
Čvrsto uhvati predmet šakom; nožne prste savije nadolje.
Ne koristi palac; drži čitavu svoju težinu; nestaje do 12 mj.

Sisanja
(i gutanja)
Dodirivanje usta
Pokreti sisanja.
Gubi se ako nema podraživanja; prvo generaliziran, poslije specifičan.

Okretanje glave
Dodirivanje obraza
Okreće glavu prema dodiru.
Da bi sisalo – dodirnuti obraz bliži prsima.

Povlačenje
Toplina, ubod
Savije se od boli i plače.
Zaštita od štetnih podražaja.

Babinski
Podraživanje stopala
Lepezasto širi prste.
Nestaje s 4-6 mj.; praćenje cerebralnog razvoja.

Hodanja
Uspravni položaj djeteta, stopala dodiruju podlogu
Pravi pokrete hodanja.
Nestaje nakon nekoliko tjedana.

Plivanja
Položiti u vodu
Pliva! Izdiše zrak kroz usta.
Nestaje sa 6-12 mj.; pomaže ranom učenju plivanja.

Plivanja van vode
Bljesak svjetla, visoka temperatura
Pokreti plivanja iako nije u vodi.
Javlja se u svakoj dobi u prvoj godini.





RAZVOJNE DOBNE NORME

RAZVOJ KRETANJA U PRVOJ GODINI




Pokreti
Dob

Diže bradu, okreće glavu 1 mjesec

Diže glavu i prsa, odupire se na ruke
2 mjeseca

Čvrsto pruža noge i odupire se
3 mjeseca

Sjedi uz oslonac
4 mjeseca

Sjedi samo na kratko
5 mjeseci

Sjedi samo
6 mjeseci

Uspravlja se na noge
8 mjeseci

Puzi
9 mjeseci

Hoda uz oslonac
10 mjeseci

Stoji samo na kratko
11 mjeseci

Hoda samo
12 mjeseci

Hoda uz stepenice uz oslonac
16 mjeseci














RAZVOJ HVATANJA U PRVOJ GODINI




Pokreti
Dob

Refleksno hvatanje 1-3 mjeseca

Pruža ruku prema predmetu
4 mjeseca

Hvata predmet čitavim dlanom
5 mjeseci

Hvata skupljenim prstima i dlanom
6 mjeseci

Hvata kuglicu prstima i palcem
8 mjeseci

Hvata kuglicu palcem i kažiprstom
10 mjeseci

Hvata palcem nasuprot ostalih prstiju
12 mjeseci






RAZVOJ GRUBE MOTORIKE



Motoričke vještine
Dob

Kreće se nespretno, pada, stoji na jednoj nozi uz pridržavanje
2 godine

Bolja ravnoteža, stoji na jednoj nozi, hoda po stepenicama, skače, trči i hoda na prstima ili natraške
3 godine

Penje se s lakoćom, trči skače, preskače, bolja motorička kontrola, koordinacija i ravnoteža
4 godine

Bolja motorička kontrola, duže mirno sjedi, skače na jednoj nozi, spretnije
5 godina

Veća spretnost i snaga, savladava sve vještine (bicikl, klizanje, skijanje, plivanje, igre loptom itd.)
6 godina

Usavršava se koordinacija, snaga i brzina pokreta
Adolescencija




RAZVOJ FINE MOTORIKE



Motoričke vještine
Dob

Crta šare, slaže kocke u niz ili toranj od 7 kocaka, dominacija jedne ruke
2 godine

Crta glavonošca, slaže toranj od 10 kocaka, baca i kotrlja loptu, otkopčava i zakopčava gumbe
3 godine

Crta s više detalja, slaže slagalice, reže škarama po crti, slaže kocke, pali tv, radio, telefon, baca loptu pravilno
4 godine

Pokušava pisati slova, slaže složene strukture kocki, veže cipele, kopča gumbe i zatvarač, koristi pribor za jelo
5 godina

Realističniji crtež, usvaja pisanje velikih slova, usavršava koordinaciju pokreta
6 godina

Usavršava se koordinacija finih motoričkih pokreta
Adolescencija








KOGNITIVNI RAZVOJ (prema teoriji J. PIAGET-A)





Razvojno razdoblje
Značajke
Dob (god.)

Senzomotorno
Shvaćanje kroz senzomotoričku koordinaciju:

refleksne reakcije, ponavlja radnje radi ugode, rješava probleme pokušajima i pogreškama, razmišlja o jednostavnom problemu
0-2





Preoperacionalno
Predlogično, intuitivno rezoniranje:

nije logično već na temelju percepcije i iskustva, simboličko funkcioniranje, egocentrizam, animizam, artificijelizam, unutarnja pravda
2-7





Konkretne operacije
Logično rezoniranje:

logične mentalne aktivnosti s konkretnim pojmovima, konzervacija pojmova
7-11





Formalne operacije
Apstraktno logično rezoniranje: hipotetsko-deduktivno mišljenje, eksplanatorno mišljenje, egocentrično (maštanje)
11-15








GOVORNI RAZVOJ




Predgovorno razdoblje
Dob
stadij respiracije - plač
novorođenče

gukanje (samoglasnici)
2 mjeseca

vokalizacija - brbljanje (suglasnici)
4 mjeseca

silabifikacija - slogovi (ma, ba, pa)
6 mjeseci

udvostručavanje slogova (ma-ma, ba-ba, pa-pa)
10 mjeseci

Govorno razdoblje
Dob
riječ-rečenica (ma-ma = majka)
1 godina

rečenica od dvije riječi (mama papa)
18 mjeseci

proširena rečenica (mama papa ladu), 25 riječi
2 godine

složenija rečenica, usvaja gramatiku, 2000 riječi
5 godina

socijalizirani jezik, usvaja pisani jezik
6 godina

složene rečenice, gramatički točno, 50000 riječi
12 godina

povećanje rječnika i izražajnosti
adolescencija










SOCIJALNI RAZVOJ




Ponašanje Značajke Dob
Socijalno povezivanje


asocijalno razdoblje
refleksni, fiziološki smiješak
novorođenče

socijalni smiješak
smiješi se na podražaj - lice, zvuk
2 mjeseca

selektivni socijalni smiješak
smiješi se poznatim licima
5-6 mjeseci

emocionalno povezivanje
strah od nepoznatih osoba
6-12 mjeseci

separacijski strah
strah od odvajanja od majke
12-18 mjes.

Igra


eksplorativna igra
igre istraživanja okoline
1-2 godine

destruktivna igra
stvara i uništava-spoznaje osobine stvari
2-3 godine

zajednička igra
igra se sa drugom djecom
3 god. i dalje

imaginarna igra
igre mašte - zamišljene osobe i situacije
3-5 godina

grupne igre
igre suradnje, natjecanja
6-12 godina

Grupa vršnjaka


socijalizacija u grupi vršnjaka
usvaja pravila ponašanja u grupi

grupe vršnjaka istog spola
3-6 g. i dalje

6-12 godina


konformiranje grupi
6 god. i dalje


oblikovanje identiteta, idealno ja
adolescencija


sastajanje djevojaka i mladića
adolescencija




EMOCIONALNI RAZVOJ




PODRAŽAJI PO DOBI


EMOCIJE
0–2 godine
2-6 godina
6-12 godina
Adolescencija

Strah i tjeskoba
Urođen: (od pada, buke – Morov refleks)

Naučen: od mraka, nepoznatih osoba, od odvajanja
Od izmišljenih bića, imitacija uplašenog roditelja, od neugodnog iskustva (zubar)
Od izmišljenih bića, od škole, od loših ocjena, od neodobravanja učitelja, roditelja, od podsmijeha
Od odbacivanja grupe, od podsmijeha, od neuspjeha

Bijes i agresija
Ometanje u postizanju cilja, pretjerani zahtjevi, umor, bolest
Ometanje u postizanju cilja, imitacija agresivnog uzora
Podsmijeh drugih, odbacivanje od grupe, vrijeđanje
Roditeljska ograničenja, podsmijeh

Sreća i veselje
Svaka ugoda: igra, priča, šala
Igra, pohvala, pažnja, uspjeh
Uspjeh, igra, pohvala, rješenje zadatka
Prihvaćenost u grupi, uspjeh, pažnja osoba suprotnog spola

Ljubomora

Dijeljenje roditeljske ljubavi, pažnje, igračaka
Dijeljenje pažnje prijatelja, učitelja
Zbog veće uspješnosti u grupi vršnjaka

Tuga
Gubitak ili odvajanje od drage osobe ili stvari
Gubitak ili odvajanje od drage osobe ili stvari
Gubitak ili odvajanje od drage osobe ili stvari
Gubitak ili odvajanje od drage osobe ili stvari




_________________
[You must be registered and logged in to see this image.]


[You must be registered and logged in to see this image.]



ŠTO ME NE UBIJE..... POŽALIT ĆE ŠTO NIJE
Ja sam sebična, nestrpljiva i pomalo nesigurna. Ja pravim greške, ponekad' se ne znam kontrolirati, ponekad' sam teška za podnijeti. Ali ako se ne možeš nositi sa mnom kada sam najgora, onda me sigurno ne zaslužuješ ni kada sam NAJBOLJA

NISAM LJUBOMORNA ni na koga,naprotiv,kad je netko bolji od mene,divim mu se.NIKOGA NE MRZIM,samo neke osobe vise volim,neke manje.NE ZANIMA ME tudji zivot,jer mi je dovoljan moj.NE VOLIM imati neprijatelje,a prijatelji su mi nesto najvrijednije!NE VOLIM svakog,ali za one koje volim zivot dajem!OSOBA SAM,GRIJESIM.ali ipak VOLIM zivot,jer je jedan jedini.I SVI pricaju da me znaju.A ZNAJU MI SAMO IME...
[Vrh] Go down
 
RAZVOJNA PSIHOLOGIJA
Prethodna tema Sljedeća tema [Vrh] 
Stranica 1 / 1.
 Similar topics
-
» Pozitivno misljenje
» Psihologija komunikacije

Permissions in this forum:Ne moľeą odgovarati na postove.
All4kids :: Roditeljstvo :: Dojenče (0-12mj)-
Forum(o)Bir: