All4kids
All4kids

Interaktivni savjetnik za roditelje i sve koji to žele biti
 
Početna stranicaRegistracijaLogin
prosinac 2016
ponutosričetpetsubned
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar
Latest topics
» MLJEČNI ZUBIĆI- BAŠ SVE O NJIMA
pet tra 03, 2015 12:25 pm by Kreativka

» CARSKI REZ
sri oľu 25, 2015 1:31 pm by Kreativka

» AUTOSJEDALICE GRUPA I-II-III 9-36kg
pet kol 22, 2014 1:10 am by moja lu

» Iskrivljena stopala
sub svi 17, 2014 11:28 pm by moja lu

» Graco-Evo kolica...
pet svi 16, 2014 9:51 pm by janaelena

» INHALATOR I INHALIRANJE
uto svi 06, 2014 10:26 am by tina25

» buggypod
uto oľu 11, 2014 9:54 pm by tina25

» TOP 10 POKLONA ZA 5 ROĐENDAN
pon pro 23, 2013 11:43 am by leobaby

» UČILICE, SUNČICE, HLAPIĆ I SL.
pon stu 25, 2013 1:08 am by Branka

» hello...
čet stu 14, 2013 6:06 pm by leobaby

Top posters
Aleksandra
 
moja lu
 
Netty
 
Branka
 
LuLu
 
boyd
 
Maja
 
Daisy
 
aneris
 
vejanka
 
Login
Korisničko ime:
Zaporka:
Loginiraj me automatski: 
:: Zaboravih zaporku
Online
Ukupno je: 1 korisnik/ca online; 0 registriranih, 0 skrivenih i 1 gost. :: 1 Bot

/

Najviše korisnika/ca istovremeno online bilo je: 71, dana uto ruj 07, 2010 12:14 pm.

Share | 
 

 PRILAGODBA NA JASLICE/VRTIĆ

Prethodna tema Sljedeća tema Go down 
Autor/icaPoruka
moja lu
Forumska ovisnica
Forumska ovisnica


Join date : 03.09.2009
Age : 37
Lokacija : Blizu mora

PostajNaslov: PRILAGODBA NA JASLICE/VRTIĆ   ned kol 29, 2010 12:09 am

Svaku važnu promjenu u pojedinčevu životu prati stres zato što remeti prethodno stečene navike te prilagodba na novonastale okolnosti zahtjeva dodatne napore. Promjenom remetimo stare navike i činimo ih beskorisnima tražeći drugačija novonastaloj situaciji prilagođena ponašanja. Prilikom promjena kod djece često dolazi do povlačenja (u nepoznatim situacijama i pred nepoznatim osobama) uz koje nas veže neugodno iskustvo. Upravo radi toga je važno doba adaptacije djeteta u dječje jaslice, odnosno vrtić.

Odlazak u jaslice / vrtić većinom je prvo odvajanje djeteta od roditelja, osobito majke, na dulje vrijeme. Istovremeno je to i prvi susret s većim brojem nepoznatih osoba. Često je ovo traumatska situacija kako za dijete tako i za roditelje jer je ispunjena strahom od odvajanja i naporima da se dijete prilagodi novoj situaciji. Način na koji se dijete prilagođavati ovisi o njegovim individualnim osobinama, o stupnju njegova razvoja, dobi, stanju djetetovog zdravlja, ali i obiteljskoj atmosferi u kojoj dijete živi. Teže se prilagođavaju novoj okolini emocionalno labilna, nesamostalna i egocentrična djeca, kao i ona koja od ranije imaju negativna iskustva u odvajanju od roditelja (primjerice zbog hospitalizacije ili neprimjerenog privatnog čuvanja). Jednako tako teže će se prilagoditi djeca uzrasta nepovoljnog za prilagođavanje (od 6 do 10 mjeseci jer se u tom razdoblju učvršćuje emocionalan veza s majkom i poznatim osobama, a pojavljuje se strah od nepoznatih osoba i odvajanja.

Zbog čvrste socio-emocionalne vezanosti za majku dijete ponekad teško doživljava polazak u jaslice / vrtić. Prilagođavanje novim osobama i sredini sigurno nije lako za dijete. Kako bi se djetetu olakšao taj prijelaz iz dobro poznate sredine u sasvim nepoznatu, praksa je pokazala da roditelji nekoliko privih dana boravi u ustanovi zajedno s djetetom. Družeći se istodobno s roditeljem, odgajateljem i vršnjacima dijete pokazalo se da lakše prihvaća novu okolinu (Bredekamp, 1996.)

Razlikujemo nekoliko tipova prilagodbe:



LAKA - normalna reakcija na promjenu okoline kod djece koja imaju optimalne odgojen uvjete i koja su uspostavila sigurnu i stabilnu emocionalnu vezu s roditeljima. Kod takve se djece sve reakcije i promjene u ponašanju normaliziraju tijekom 10-15 dana boravka u jaslicama/vrtiću.

PRILAGODBA SREDNJE TEŽINE - promjene u ponašanju i reakcije na novu okolinu su produljene i stabiliziraju se do 30 dana boravka u ustanovi.

TEŠKA PRILAGODBA - dugotrajan i naporan poremećaj ponašanja koji može trajati duže od 6 mjeseci. Često je kod takve djece prisutno više nepovoljnih faktora koji produžuju period adaptacije (često pobolijevanje, nepovoljni obiteljski uvjeti uz neprimjerene odgojne utjecaje i drugo.

Za dijete je od presudne važnosti uzajamna podrška i dobra komunikacija između roditelja i stručnjaka koji sudjeluju u predškolskom programu. Roditelji i stručnjaci koji često razmjenjuju obavijesti o navikama djece, osobitostima njihova ponašanja i dnevnim događajima pridonose osjećaju prihvaćanja i podrške. Djeca će osjetiti napetost ukoliko se roditelji i odgajatelji međusobno natječu ili jedni drugima zamjeraju. Mnogi roditelji se osjećaju krivima i tjeskobnima što ostavljaju svoju djecu na skrbi drugoj osobi. Međutim, ukazivanjem podrške roditeljima, kao prvim odraslim osobama u životu njihove djece te se napetosti mogu u velikoj mjeri umanjiti. U dobroj se predškolskoj ustanovi roditelje drži djetetovim primarnim izvorištem ljubavi i skrbi stoga je vrlo važno podržavati roditelje i raditi s njima da im se pogne kako da se osjećaju sigurno u roditeljskoj ulozi (Došen - Dobud, 2004.).

Vrlo je važno da odgajatelji daju roditeljima upute kako dijete pripremiti za boravak u jaslicama / vrtiću. Treba opisati kako će boravak djeteta u ustanovi teći, to jest čime i kako će se hraniti, gdje i u čemu će spavati (ako dijete ima potrebu za dnevnim odmorom u obliku spavanja), kako će se obavljati higijena djeteta itd. Bino je naglasiti da je vremenski raspored u suvremenim ustanovama ranog odgoja i obrazovanja fleksibilan i primjeren, određen dječjim potrebama. Na taj način roditelj doznaje što može poduzeti sam da djetetu neke stvari ne budu nove kad dođe u jaslice / vrtić, na primjer može privikavati dijete da jede žlicom, pije iz šalice i sl. Isto tako koristeći se primjerima, odgajatelji trebaju uputiti roditelje kako da reagiraju u različitim odgojnim situacijama, što ih ne treba posebno zabrinjavati (upoznavati iz s razvojnim fazama i potrebama djece) i kako da potraže pomoć stručnjaka te po čemu mogu znati da li je kriza prebrođena. Prije dolaska u jaslice / vrtić, stručnjaci (odgajatelji, pedagog ili drugi stručni suradnik) moraju dijete upoznati kao pojedinca sa svim njegovim osobinama i potrebama (podaci o zdravlju djeteta, razgovor s roditeljima o odgoju, djetetovim potrebama, mogućnostima, interesima itd. Odgajatelj dogovara s roditeljima datum dolaska djeteta u vrtić te koliko će vremena provesti ondje prvih dana.

Da djetetu novi prostor ne bi bio sasvim nepoznat treba saviti igračke i predmete koje većina djece ima kod kuće na vidno mjesto. Važno je omogućiti novopridošlom djetetu da zadrži svoje osobne svari kod sebe (omiljenu igračku, bočicu, varalicu) jer time mu pružamo bolji osjećaj zaštićenosti i sigurnosti. Novo se dijete prvih dana prihvaća onakvo kakvo jest, ne postavljaju mu se nikakvi zahtjevi u vezi s navikama i ponašanjem.

Odgajatelj kontakt treba pokušati uspostaviti oprezno i ne suviše nametljivo. Nepovjerljivost prema nepoznatim osobama razvojno je normalno i znak je da djeca odrastaju emocionalno, spoznajno i socijalno. U kvalitetnim predškolskim programima uvažava se ta razina razvoja i pronalaze se načini da se olakšaju takvi trenuci (Bredekamp, 1996.). U prikladnom trenutku, uplakanom i uplašenom djetetu treba prikazati nešto zanimljivo, zaokupiti dijete igračkom što je mnogo bolje nego forsiranje izravnog fizičkog kontakta s nepoznatom osobom. Treba osigurati vedro raspoloženje u odgojnoj grupi kako bi dijete kad prestane plakati oko sebe vidjelo vedra i nasmiješena lica.

Trajna je njega od presudne važnosti za razvoj tako malog djeteta. Rasporedi dnevnih događanja moraju se prilagođavati prema djetetovu ritmu hranjenja i spavanja (odmora). Držanje djeteta u krilu i milovanje određeni su djetetovim sklonostima i potrebama za tjelesnim dodirom. Tim primjerenim interakcijama dijete razvija osjećaj dobrohotnog svijeta, svijeta vrijednog njihove pažnje. Osjećaj udobnosti i emocionalne sigurnosti koji prenose tople i odgovorne osobe stvara temelj za učenje kojim djeca postaju sposobna za stjecanje novih iskustava.

ISKUSTVA DJEČJEG VRTIĆA CICIBAN


Prije nego što dijete postane polaznik vrtića odvijaju se kontakti na relaciji roditelj - ustanova. Prve kontakte iniciraju roditelji, oni dolaze i traže informacije, izražavaju želju i potrebu za upisom djeteta u jaslice / vrtić. Pedagoginja i ravnateljica vrtića upućuju zainteresirane roditelje u program ranog odgoja i obrazovanja djece te im daju uvid u život u vrtiću. Svaki roditelj dobije informativni letak o vrtiću i CD koji je pripremila pedagoginja vrtića. CD sadrži prezentaciju rada vrtića, osnovne postavke odgojno-obrazovnog pristupa djeci te prezentaciju o prilagodbi djeteta na život u vrtiću. Roditelje se upućuje kako pripremiti svoje dijete, ali i svoju obitelj na uključivanje u vrtić, navode se moguće krize i situacije s kojima će se roditelji vrlo vjerojatno susresti prilikom tog procesa.

Nakon što su se roditelji odlučili za upis djeteta u jaslice / vrtić, prikupljaju potrebnu dokumentaciju i pristupaju inicijalnom interviewu kojeg vodi pedagoginja vrtića. Intervju se sastoji od niza pitanja u kojima roditelji daju sve potrebne informacije o djetetu - pr. obiteljske prilike, zdravstveno stanje djeteta, posebne sklonosti, interesi djeteta i sl. Odgajateljima su ove informacije iznimno korisne budući da olakšavaju pripremu odgajatelja za uključivanje novopridošlog djeteta u odgojno-obrazovni rad. Prilagodbi svakog djeteta pristupa se individualno i u tom procesu aktivno sudjeluju odgajatelji, pedagoginja i ravnateljica vrtića. Postiže se dogovor oko datuma dolaska djeteta u vrtić. Roditeljima se u individualnom razgovoru objasni proces adaptacije djeteta, omogućuje im se i potiče ih se da prve dane borave sa svojim djetetom u grupi ohrabrujući dijete da istražuje sobu dnevnog boravka, stupa u kontakte s odgajateljem i drugom djecom. Roditelj sudjeluje u higijeni djeteta i hranjenju. Vrlo je važno i vrijeme koje roditelj provede s odgajateljem - smanjuje se strah od nepoznatog, a razmjenjuju se informacije o djetetu. Boravak roditelja u sobi dnevnog boravka i njihovo aktivno uključivanje u adaptaciju djeteta pokazalo je odlične rezultate - djeca su opuštenija, manje plaču i konačno odvajanje od roditelja lakše podnose. Odgajatelj uz pomoć posebno kreiranog protokola sustavnog promatranja prati djetetovu adaptaciju. Na početku svog boravka u vrtiću dijete boravi kraće, a onda se postupno povećava vremenski boravak djeteta i polako se uvodi u ritam dana jaslica / vrtića. Odgajatelji i stručni tim uz dogovor s roditeljima donose odluku kada je dijete spremno ostati samostalno u vrtiću. Pedagoginja i ravnateljica često borave u grupi preuzimajući aktivne uloge u odgojno-obrazovnom radu odgojne grupe. Proces adaptacije najzahtjevniji je period boravka djeteta u vrtiću tako da svi stručnjaci koji mogu pridonijeti uspješnoj prilagodbi sudjeluju u tom procesu.

Polazeći od suvremenih spoznaja o potrebama djeteta i obitelji nastoji se unaprijediti suradnja s roditeljima raznim načinima komunikacije odgajatelja, pedagoginje i ravnateljice vrtića. Osim informativnih panoa (kutića za roditelje) i telefonskih konzultacija, uveli smo i pisane poruke. Za djecu jaslične dobi naglasak je na zadovoljavanju primarnih djetetovih potreba - jelo, spavanje, raspoloženje, posebno uočeno razvojno napredovanje. Za djecu vrtićke dobi, pisane poruke proizlaze iz sustavnog praćenja djeteta, stručne dokumentacije i fotodokumetacije, a oblikovane su pozitivno i afirmativno izvješćujući roditelje o posebnom napretku djeteta, o situaciji koja je za dijete i odgajatelja bila važna i slično. Ovakve pismene poruke oblikovale su se na stručnim sastancima vrtića gdje se dogovaralo i istraživalo kako one trebaju biti formirane da bi bile svjedočanstvo djetetovog razvoja. Reakcije roditelja na ovakav način komunikacije su odlične - izjavljuju da skupljaju takve poruke u posebne omote i čuvaju ih kao uspomene iz vrtića, izjavljuju da ih djeca često traže da im ih iznova čitaju, da su djeca ponosna na svoja postignuća u vrtiću.

Pristup informacijama o djetetu roditelji imaju i putem elektroničke pošte što je sasvim novi oblik suradnje s roditeljima. Na razini vrtića rađeno je istraživanje koje je pokazalo da mlade obitelji, informatički pismene izuzetno cijene takav oblik komunikacije.



autorica: Sanja Mlađen Coha, odgajateljica Dječjeg vrtića Ciciban iz Bjelovara u suradnji s pedagoginojom DV Ciciban Brankaom Biketa Caktaš, prof.



_________________
[You must be registered and logged in to see this image.]

Puno je malih stvari koje su vrijedne poštovanja. Malo je velikih stvari koje su vrijedne divljenja.
[Vrh] Go down
Tara
Brbljavica
Brbljavica


Join date : 03.10.2009
Lokacija : Istra

PostajNaslov: Re: PRILAGODBA NA JASLICE/VRTIĆ   ned kol 29, 2010 1:56 pm

:sad: Evo i mi se polako pripremamo u sri. je prvi dan. Neznam kako će reagirati jer će odjednom biti puno djece oko nje i nova okolina. Bila mi je sestra jedan dan do vrtića sa mojom malom i rekla je da se igrala bez problema ali da je i redovito provjeravala dali je ona tamo. Mislim da prvi tjedan neće biti problema jer ću ja biti tamo ali kasnije?
Kakva iskustva imate sa spavanjem? Taman sam uspijela nekako uspostaviti ritam spavanja na jedno spavanje na dan ali sve se to pokvarilo sa mojim odlaskom na posao.Rekla mi je sveki da je nikako ne može držati ujutro budnom do 12 sati pa je mora staviti oko 9-10 i onda još jedamput oko 2. Znači totalno kontra od vrtićkog rituala.
[Vrh] Go down
moja lu
Forumska ovisnica
Forumska ovisnica


Join date : 03.09.2009
Age : 37
Lokacija : Blizu mora

PostajNaslov: Re: PRILAGODBA NA JASLICE/VRTIĆ   ned kol 29, 2010 3:45 pm

Vidi da ti je tvoja najveca srecica navrsila godinu dana. Nisi upisana na listu malih rodendana, pa neznamo tocan datum, stoga joj ovim putem od srca zelim sretan rodendan.

Vezano za tvoje pitanje ja ti ne mogu ponuditi odgovor jer nase iskustvo je bilo kratko u jaslicama ( vise smo bili bubani nego u njima dok je na kraju nisam ispisala)
No iskreno se nadam da ce ti pomoc netko drugi.

_________________
[You must be registered and logged in to see this image.]

Puno je malih stvari koje su vrijedne poštovanja. Malo je velikih stvari koje su vrijedne divljenja.
[Vrh] Go down
Maja
Forumska ovisnica
Forumska ovisnica


Join date : 24.08.2009
Age : 35
Lokacija : Na pravom mjestu

PostajNaslov: Re: PRILAGODBA NA JASLICE/VRTIĆ   ned kol 29, 2010 7:02 pm

tara, jednostavno ce se naucit na vrticki ritam. preporuke su da se dijete pokusa priviknut na taj "rezim" i prije polaska ali brzo oni ihvate nit.

naravno da je gledala di si ti (tvoja seka-teta). to je normalna pojava u novoj okolini. taj dio ce brzo uhvatit- da odlazis i da se vracas po nju. tko zna, mozda sve bude super nakon tj dana a mozda se otegne na mjesec dana. to je jos uvijek sve u granicama normale.

sto se spavanja tice, to su uvijek svima najvece muke a zapravo u mom iskustvu ( na poslu i sa svojom djecom) to je uvijek bio najmanji problem. gotovo da i nije postojao

samo hrabro naprijed. nemoj cijeli tj boravit s njom u sobi ako vidis da je ONA spremna da odes na 15-30min ako ne i vise. NIKAD nemoj odlazit bez da te ona vidi. bolje da place pola sata za mamom kojoj je mahala sa prozora nego da izgubi povjerenje i SVAKI put misli hoces li se vratit i da li ces opet smugnut ako ti okrene leda. ja biram suze, plakanje i povjerenje :mig:

nemoj pokazivati strah ili negodovanje kad ju ostavljas. odlucno i nasmijano, prije nego ju ostavis objasni sta ce sad radit i di ti ides a oprost na vratima (to kasnije kad budes odlazila iz grupe) neka bude kratak i odlucan. doslovno pusa bok, koliko god da ti je tesko a vjeruj, ja sam tulila pred vrticem kad sam ostavljala svoju djecu :hihi:

ako ti odgajateljice sugeriraju da odes dok se ona zaigra NEMOJ POPUSIT FORU!!! budi u sobi koliko vam je to potrebno. manje tebi, vise njoj. kad vidis da je spremna, pozdravi ju i odi. nedaj se smesti. tvoje pravo kao roditelj je da budes sa svojim djetetom u sobi koliko to zelis. odgajatelji se pokusavaju rijesit roditelja nakon nekog vremena je : 1. neda mu se da mu je roditelj u sobi i 2. (najcesce) jer se remeti ritam grupe i na se desit da i djeca koja ne placu proplacu jer vide neciju mamu


oduzih ja ups
[Vrh] Go down
Tara
Brbljavica
Brbljavica


Join date : 03.10.2009
Lokacija : Istra

PostajNaslov: Re: PRILAGODBA NA JASLICE/VRTIĆ   pon ruj 13, 2010 4:00 pm

Evo da i ja javim kako smo se prilagodili ili za sada neprilagodili na vrtić. Onih par dana kada sam bila s njom sve super za razliku od ostale djece koja se nisu odvajale od svojih mama. Još sam se i zezala da me moja ne ferma 2 posto ali kada je došao taj famozni prvi pravi dan sa spavanjem UŽAS. Plakala je cijelo vrijeme čak nije niti tete baš podnosila. Ukratko kružila je okolo i plakala je dok se igrala, teti se približila tek treći dan a tek je na kraju tjedna počela stjecati povjerenje u njih. Jedan dan mi je teta rekla da možda će biti promukla od plača. Sada plače samo kada dodje ali to počinje tek kada vidi ostalu djecu pa to oni u duetu.
Znam da će to brzo proći ali me šokirala koliko se promjenila (pokvarila). Jedan dan je došla i lupila me :uf: ostala sam bez riječi čak bi joj objasnila da tako nesmije ali sam bila toliko šokirana da sam je samo promatrala. I popodne zna biti njurgava i nikome neće čak ni meni. Valjda će se i to promjeniti.

[Vrh] Go down
Sponsored content




PostajNaslov: Re: PRILAGODBA NA JASLICE/VRTIĆ   Today at 2:52 am

[Vrh] Go down
 
PRILAGODBA NA JASLICE/VRTIĆ
Prethodna tema Sljedeća tema [Vrh] 
Stranica 1 / 1.
 Similar topics
-
» Krećemo u jaslice
» POLAZAK U VRTIĆ
» popis PRIVATNIH dječijih vrtića u Zagrebu
» Što sve trebate kupiti za vrtić?
» državni ili privatni vrtić

Permissions in this forum:Ne moľeą odgovarati na postove.
All4kids :: Roditeljstvo :: Jaslička dob (12-24mj)-
Forum(o)Bir: