All4kids
All4kids
All4kids
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
All4kids

Interaktivni savjetnik za roditelje i sve koji to žele biti
 
Početna stranicaLatest imagesRegistracijaLogin
travanj 2024
ponutosričetpetsubned
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     
CalendarCalendar
Latest topics
» MLJEČNI ZUBIĆI- BAŠ SVE O NJIMA
DISLEKSIJA Icon_minitimepet tra 03, 2015 12:25 pm by Kreativka

» CARSKI REZ
DISLEKSIJA Icon_minitimesri oľu 25, 2015 1:31 pm by Kreativka

» AUTOSJEDALICE GRUPA I-II-III 9-36kg
DISLEKSIJA Icon_minitimepet kol 22, 2014 1:10 am by moja lu

» Iskrivljena stopala
DISLEKSIJA Icon_minitimesub svi 17, 2014 11:28 pm by moja lu

» Graco-Evo kolica...
DISLEKSIJA Icon_minitimepet svi 16, 2014 9:51 pm by janaelena

» INHALATOR I INHALIRANJE
DISLEKSIJA Icon_minitimeuto svi 06, 2014 10:26 am by tina25

» buggypod
DISLEKSIJA Icon_minitimeuto oľu 11, 2014 9:54 pm by tina25

» TOP 10 POKLONA ZA 5 ROĐENDAN
DISLEKSIJA Icon_minitimepon pro 23, 2013 11:43 am by leobaby

» UČILICE, SUNČICE, HLAPIĆ I SL.
DISLEKSIJA Icon_minitimepon stu 25, 2013 1:08 am by Branka

» hello...
DISLEKSIJA Icon_minitimečet stu 14, 2013 6:06 pm by leobaby

Top posters
Aleksandra
DISLEKSIJA Vtblef11DISLEKSIJA Vtbcen10DISLEKSIJA Vtbrig10 
moja lu
DISLEKSIJA Vtblef11DISLEKSIJA Vtbcen10DISLEKSIJA Vtbrig10 
Netty
DISLEKSIJA Vtblef11DISLEKSIJA Vtbcen10DISLEKSIJA Vtbrig10 
Branka
DISLEKSIJA Vtblef11DISLEKSIJA Vtbcen10DISLEKSIJA Vtbrig10 
LuLu
DISLEKSIJA Vtblef11DISLEKSIJA Vtbcen10DISLEKSIJA Vtbrig10 
boyd
DISLEKSIJA Vtblef11DISLEKSIJA Vtbcen10DISLEKSIJA Vtbrig10 
Maja
DISLEKSIJA Vtblef11DISLEKSIJA Vtbcen10DISLEKSIJA Vtbrig10 
Daisy
DISLEKSIJA Vtblef11DISLEKSIJA Vtbcen10DISLEKSIJA Vtbrig10 
aneris
DISLEKSIJA Vtblef11DISLEKSIJA Vtbcen10DISLEKSIJA Vtbrig10 
vejanka
DISLEKSIJA Vtblef11DISLEKSIJA Vtbcen10DISLEKSIJA Vtbrig10 
Login
Korisničko ime:
Zaporka:
Loginiraj me automatski: 
:: Zaboravih zaporku
Online
Ukupno je: 18 korisnika/ca online; 0 registriranih, 0 skrivenih i 18 gostiju.

/

Najviše korisnika/ca istovremeno online bilo je: 73, dana pon kol 07, 2017 8:11 am.

 

 DISLEKSIJA

Go down 
Autor/icaPoruka
LuLu
Supermoderator
Supermoderator
LuLu


Join date : 10.08.2009
Age : 44
Lokacija : tamo tamo daleko

DISLEKSIJA Empty
PostajNaslov: DISLEKSIJA   DISLEKSIJA Icon_minitimeuto pro 01, 2009 1:44 am

Disleksija je specifična teškoća u učenju, uz disgrafiju, diskalkuliju i posebne jezične teškoće.

Zajednička osobina djece sa specifičnim teškoćama u učenju je oštećenje jedne ili više osnovnih psiholoških funkcija važnih za razumijevanje ili uporabu jezika (u govoru i pisanju). Najčešća je disleksija (teškoća u usvajanju čitanja), pa onda disgrafija (teškoća u svladavanju pisanja) i diskalkulija (teškoća u usvajanju matematike).

Što je disleksija?

Značenje riječi dolazi iz grčkog jezika dys-teškoća i lexia-pisana riječ. Mnogi su je liječnici proučavali, a prvi je njemački neurolog R. Berlin 1872. upotrijebio ovu riječ kao termin za teškoće u učenju čitanja. Danas je predmet proučavanja i ispitivanja mnogih logopeda, psihologa, neuroznanstvenika i drugih.

Jedna od definicija kaže:

1968. World Federation of Neurology
"Disleksija je poremećaj koji se manifestira teškoćama u učenju čitanja unatoč konvencionalnoj poduci, odgovarajućoj inteligenciji i sociokulturnim prilikama.

Temelji se na kognitivnim teškoćama koje su često konstitucionalnoga porijekla."
(Chritchley, 1969.; 1970.)

Klinička slika disleksije

Moramo znati da nije svaka teškoća čitanja- disleksija. Ako vam dijete čita sporo ili netočno, to može biti samo teškoća čitanja koja se može korigirati boljom metodom podučavanja i vježbanjem.Teškoće su prolaznog karaktera, a disleksija je nažalost, dugotrajna i postojana.

Ona je ipak poremećaj čitanja i pisanja i moguća je u svim stupnjevima od blažih, umjerenih i težih. Najbliža je posebnim jezičnim teškoćama i često je slična poremećaju pažnje, odnosno hiperaktivnom sindromu ADHD (attention deficit/hiperactivity disorder).

Disleksija ima drugi uzrok, i nije posljedica poremećaja pažnje. Neprepoznata od strane roditelja, učitelja i tretirana kao dječja lijenost, nemar ili zločestoća, nerijetko to i postane. Nerazumijevanje, etiketiranje i neadekvatan odnos prema osobama s disleksijom može biti poguban za razvoj osobe, a posljedice velike i teške za osobu, obitelj i društvo u cjelini.

Disleksija nije bolest, ona je sindrom mnogih teškoća, ne može se preventivno spriječiti (može se ublažiti i promijeniti odnos prema njoj) a s vremenom ne nestaje. Prisutna je i u odrasloj dobi, samo bitno promijeni svoje lice. Kod odraslih je teže prepoznatljiva i kako bi ju otkrili, važno je naći put ka onom metakognitivnom, prema procesu mišljenja i doživljavanja svake osobe s disleksijom. Potrebno je otkriti način cjelokupnog razmišljanja, kakva joj je orijentacija u prostoru i vremenu, jezični razvoj, motivacija i emocionalni status.

Disleksija je češća u ljevaka i u muške djece. Ne može se potpuno ukloniti, ali uz pravodobno otkrivanje i stručni tretman teškoće se mogu ublažiti i prebroditi. Pritom, je važan individualiziran pristup i ustrajna, dobra suradnja, između roditelja, učitelja i logopeda. Uvijek treba imati na umu da nije riječ o djetetu koje neće, nego koje ne može.

Učenike s ovom vrstom teškoća prepoznajemo u školi relativno kasno (nerijetko u drugom i trećem razredu). Upućujemo ih na obradu i terapiju najčešće onda kada su simptomi jako izraženi (teškoće u čitanju, pisanju, pamćenju, matematici i dr.) i kada prerastu u školski neuspjeh i poremećaj u ponašanju. Oni često imaju lošu sliku o sebi, nisko samopoštovanje te tako postaju izloženi bullingu u svojoj sredini, a podložniji su psihosomatskim bolestima i ovisnostima.

Logopedi su stručnjaci koji se bave ovom problematikom. U školama i vrtićima nema ih dovoljno, niti u sredinama gdje žive (u većini gradova radi jedan ili nijedan logoped), pa ova djeca nemaju adekvatnu stručnu pomoć. Ranim otkrivanjem (najbolje u vrtiću) i na početku prvog razreda, uključili bi se u rad s logopedom i spriječile bi se posljedice koje imaju, a one nisu male.

Teškoće u čitanju i pisanju nije teško otkriti u školi. Prepoznajemo ih po nizu simptoma koje imaju, odnosno po sporom i netočnom čitanju, nerazumijevanju pročitanog, pogreškama u čitanju i pisanju, zaboravljanju naučenog, teškom pismenom izražavanju i slično.

Što treba učiniti kada otkrijete da učenik ima teškoće u usvajanju čitanja, razumijevanju pročitanog, matematici, pamćenju, razumijevanju jezika, koncentraciji i pažnji, motornim nemirom, impulzivnosti i sl.?

1.Uputiti učenika logopedu na pregled i terapiju

2.Primijeniti individualizirani pristup u radu i opservirati napredak učenika u svim segmentima znanja i razvoja

3.Odrediti oblik školovanja

Disleksiju možemo pobijediti tek kad razumijemo što ona jest, kada poznajemo njene uzroke i posljedice koje dolaze s njom.

MOJE DIJETE COM
[Vrh] Go down
 
DISLEKSIJA
[Vrh] 
Stranica 1 / 1.

Permissions in this forum:Ne moľeą odgovarati na postove.
All4kids :: Roditeljstvo :: Veliko dijete (7-10 god.)-
Forum(o)Bir: