All4kids
All4kids

Interaktivni savjetnik za roditelje i sve koji to žele biti
 
Početna stranicaRegistracijaLogin
prosinac 2016
ponutosričetpetsubned
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar
Latest topics
» MLJEČNI ZUBIĆI- BAŠ SVE O NJIMA
pet tra 03, 2015 12:25 pm by Kreativka

» CARSKI REZ
sri oľu 25, 2015 1:31 pm by Kreativka

» AUTOSJEDALICE GRUPA I-II-III 9-36kg
pet kol 22, 2014 1:10 am by moja lu

» Iskrivljena stopala
sub svi 17, 2014 11:28 pm by moja lu

» Graco-Evo kolica...
pet svi 16, 2014 9:51 pm by janaelena

» INHALATOR I INHALIRANJE
uto svi 06, 2014 10:26 am by tina25

» buggypod
uto oľu 11, 2014 9:54 pm by tina25

» TOP 10 POKLONA ZA 5 ROĐENDAN
pon pro 23, 2013 11:43 am by leobaby

» UČILICE, SUNČICE, HLAPIĆ I SL.
pon stu 25, 2013 1:08 am by Branka

» hello...
čet stu 14, 2013 6:06 pm by leobaby

Top posters
Aleksandra
 
moja lu
 
Netty
 
Branka
 
LuLu
 
boyd
 
Maja
 
Daisy
 
aneris
 
vejanka
 
Login
Korisničko ime:
Zaporka:
Loginiraj me automatski: 
:: Zaboravih zaporku
Online
Ukupno je: 1 korisnik/ca online; 0 registriranih, 0 skrivenih i 1 gost. :: 2 Bots

/

Najviše korisnika/ca istovremeno online bilo je: 71, dana uto ruj 07, 2010 12:14 pm.

Share | 
 

 KAKO PRIPREMITI DIJETE ZA ŠKOLU

Prethodna tema Sljedeća tema Go down 
Autor/icaPoruka
LuLu
Supermoderator
Supermoderator


Join date : 10.08.2009
Age : 37
Lokacija : tamo tamo daleko

PostajNaslov: KAKO PRIPREMITI DIJETE ZA ŠKOLU   pon kol 17, 2009 11:07 pm

Polazak djeteta u školu predstavlja veliku promjenu u obitelji. To je nova situacija za dijete, ali i za roditelje, pa i ostale ukućane. Kao svaka promjena, iziskuje novu organizaciju i podjelu odgovornosti unutar obitelji.



Dijete još nema jasnu predođbu o tome što ga čeka, ne razmišlja toliko unaprijed, za razliku od roditelja, koji su uglavnom opterećeni negativnim pričama o školi. Roditelji koji nemaju dovoljno povjerenja u institucije ili u sposobnost prilagodbe svog djeteta često se zamaraju pitanjima: «da li je moje dijete dovoljno dobro?», «koliko se razlikuje od druge djece?», «da li će uspijet savladati sve što se od njega očekuje?», «da li će naučiti čitati i pisati?», «kako će se uklopiti među vršnjake?» «da li će učiteljica imati dovoljno razumijevanja za dijete?» i sl. Svoje strahove i nesigurnosti roditelj neminovno prenosi na dijete, stoga je važno pomoći mu, kako bi svom djetetu što više olakšao start u tu novu životnu situaciju.



Obzirom da je obitelj najvažniji faktor u razvoju mentalnih, emocionalnih i socijalnih sposobnosti djeteta, priprema djeteta za školu počinje zapravo od njegovog dolaska u obitelj.

Dijete kojem se posvećuje potrebna pažnja, koje se u obitelji osjeća prihvaćenim, lakše se prilagođava i savladava nove situacije. Više će profitirati dijete, čiji roditelj vjeruje u njegove sposobnosti, ohrabruje ga i podržava u savladavanju novih zadataka, koji ga uči da je za svako postignuće potrebno uložiti vrijeme i trud. Dijete je od malena važno poticati na aktivno sudjelovanje u zajednici i davati mu priliku da uči na vlastitim iskustvima, jer time ono jača samostalnost i samosvijest, koja mu je neophodna i u uspješnom školovanju.



Radoznala i samosvjesna djeca uče lakše nego ona s predznanjem. Naučiti čitati i pisati djeci je najmanji od svih problema, ona u pravilu vrlo brzo savladavaju te vještine. Puno je važnije kod djeteta razvijati emocionalnu inteligenciju. Sposobnost prilagodbe, samodisciplina, upornost, optimizam, poštovanje drugih, spremnost na suradnju, važniji su za uspjeh od mentalne inteligencije. Mala djeca su prirodno uporna, ne odustaju lako u nastojanjima da savladaju neku novu vještinu, usprkos neuspjelim pokušajima. U dobi od 6 ili 7 godina ona postaju realnija u procjeni svojih sposobnosti. Tada polako uviđaju da je nedostatak prirodnih sposobnosti moguće nadoknaditi ulaganjem napora. Prihvaćanje neuspjeha, pravo na greške, strpljivost, kvalitete su koje će djetetu pomoći u savladavanju školskih obaveza.



Da bi dijete uspješno usvajalo znanja, neophodna je sposobnost koncentracije i pažnje. Pažnja predškolskog djeteta je nenamjerna, tj. usmjerena samo na ono što je dijetetu zanimljivo i ona ne traje duže od 15-20 minuta. Kod školskog djeteta se postupno razvija sposobnost usmjeravanja pažnje na sadržaje koje mora usvajati. Razvoju mentalnih sposobnosti djeteta može doprinijeti obiteljska atmosfera koja potiče istraživanje, želju za usvajanjem novih znanja, za savladavanjem prepreka, za potvrdom vlastitih sposobnosti i postignućem. No, ipak o samom djetetu i njegovom interesu ovisiti će što će i koliko naučiti, ono bira na koje će poticaje reagirati. Djeca se individualno razvijaju, imaju različite razvojne mogućnosti, u različito vrijeme mogu pokazati sposobnosti u odnosu na drugu djecu.



Činjenica je da raste broj djece koja imaju poteškoća u održavanju pažnje i koncentracije, što im otežava usvajanje gradiva i izvršavanje školskih zadataka. Djeca s takvim poteškoćama često su vrlo nesigurna, samokritična i sklona generalizirati svoje neuspjehe, u stilu «ništa mi ne ide od ruke». Takvo je dijete važno ohrabrivati i pomoći mu u privikavanju na životne nedaće, odnosno naučiti ga kako se s njima adekvatno nositi. Sažalijevanje, pretjerano zaštićivanje djeteta ili pretjerana kritika smanjit će njegovu motivaciju, da ustraje usprkos poteškoćama. Dijete će lakše razviti samosvijest ako ga se ne cijeni samo kroz postignuće, ako ga se po dolasku iz škole ne dočekuje samo pitanjima o ocjenama, nego ako ga se uvažava i prihvaća kao osobu, sa njegovim individualnim interesima, sposobnostima ili poteškoćama.



Dijete koje kreće u školu treba poticati u razvoju samostalnosti i odgovornosti, kako bi lakše izvršavalo svoje obaveze i usvojilo radne navike. Važno mu je pomoći u planiranju vremena za učenje, za ostale aktivnosti, ali i za odmor. U prvo vrijeme, ako je potrebno treba biti uz dijete kada piše domaće zadaće, sve dok ne postigne samodisciplinu. Djetetu će se lakše snalaziti u svojim obavezama ako ga se uputiti da samostalno obavlja aktivnosti, za koje je ono u toj dobi sposobno, npr. da dovodi u red svoj radni stol, naročito prije pisanja zadaće, da sprema torbu za školu na vrijeme, da se samostalno budi uz budilicu i sl.



Prilagodba djeteta na školu ovisiti će i o njegovim socijalnim kompetencijama, o sposobnosti da bude prihvaćen u okolini. Dijete koje se nauči nositi s frustracijama i negativnim osjećajima lakše će se prilagoditi i okolina će ga lakše prihvati. Pretjerano zaštićivana djeca ili djeca koja teže podnose frustracije imati će više poteškoća u prilagodbi. Roditelj može pomoći djetetu u rješavanju konflikata s vršnjacima tako da razgovara s djetetom o njegovim poteškoćama, da ga uputi u razlikovanje prihvatljivog i neprihvatljivog ponašanja, da ga potiče na samostalno pronalaženje rješenja. Djetetu koje nije vješto u sklapanju prijateljstva, roditelj može savjetovati, kako da pridobije pažnju i zadrži naklonost drugog djeteta. Ako je dijete češće uključeno u fizičke sukobe s vršnjacima, dobro ga je savjetovati kako da ne reagira na provokacije druge djece, da se brani tako da ne ozlijedi drugoga, da razvija empatiju prema drugoj djeci. U slučaju kada se u razredu događaju uzastopni konflikti, koje prelaze granice djetetovih mogućnosti, važno je da se roditelj uključi u rješavanje, na način da kontaktira učiteljicu, roditelje druge djece ili da se po potrebi obrati s djetetom u savjetovalište.



Općenito se preporuča kontinuirana suradnja sa školom, naročito ako dijete ima neke specifične poteškoće. Dobro je upoznati učiteljicu s eventualnim promjenama ili krizama unutar obitelji, jer one mogu negativno utjecati na školski uspjeh djeteta. Umjesto kritike ili prebacivanja krivnje za poteškoće djeteta na institucije, pozitivan ili bar neutralan stav roditelja prema školi djetetu će više pomoći u prilagodbi i savladavanju eventualnih poteškoća. Dijete ne treba plašiti školom i obavezama, nego ga dobro pripremiti za tu realnost.



Maja Novak Pervan, psiholog

_________________
[You must be registered and logged in to see this image.]


[You must be registered and logged in to see this image.]



ŠTO ME NE UBIJE..... POŽALIT ĆE ŠTO NIJE
Ja sam sebična, nestrpljiva i pomalo nesigurna. Ja pravim greške, ponekad' se ne znam kontrolirati, ponekad' sam teška za podnijeti. Ali ako se ne možeš nositi sa mnom kada sam najgora, onda me sigurno ne zaslužuješ ni kada sam NAJBOLJA

NISAM LJUBOMORNA ni na koga,naprotiv,kad je netko bolji od mene,divim mu se.NIKOGA NE MRZIM,samo neke osobe vise volim,neke manje.NE ZANIMA ME tudji zivot,jer mi je dovoljan moj.NE VOLIM imati neprijatelje,a prijatelji su mi nesto najvrijednije!NE VOLIM svakog,ali za one koje volim zivot dajem!OSOBA SAM,GRIJESIM.ali ipak VOLIM zivot,jer je jedan jedini.I SVI pricaju da me znaju.A ZNAJU MI SAMO IME...
[Vrh] Go down
 
KAKO PRIPREMITI DIJETE ZA ŠKOLU
Prethodna tema Sljedeća tema [Vrh] 
Stranica 1 / 1.
 Similar topics
-
» Kad je dijete spremno za školu
» 5 trikova kako uspavati dijete
» Testiranje dijete za vrtić
» Svako dijete ima svoj tempo-govor
» Kako uspavati bebu ?

Permissions in this forum:Ne moľeą odgovarati na postove.
All4kids :: Roditeljstvo :: Veliko dijete (7-10 god.)-
Forum(o)Bir: